söndag 20 september 2009

Triss i klänningar




Jag har hållit på att experimentera med lite nya mönster på klänningar och innan det blir bra med storlekar mm så blir det ju några stycken. Gillar den med knäppning på axlarna jättemycket men när jag gjorde stl. 98 enl. mönstret så blev det en 122:a (den cerise/orange), så den fick jag ju justera rejält! (den rosa-blommiga)
Sen provade jag att sy på en holkärm på ett annat mönster jag hade, den blev jag ganska nöjd med också. (den bruna)
Jag kommer att lägga ut dessa klänningar på Tradera snart, så håll utkik!

5 kommentarer:

JuMel sa...

Fina klänningar, gillar speciellt den brun/orangea!

Lindis sa...

FINA!!!!

Beata sa...

Jättefina, härliga färger!

Fangoria sa...

Underbara!

Lilla NovaK sa...

Superhärliga klänningar, den översta blev min favorit!

Sömmen på tunikan är gjord med overlocken. Går att göra å strechinga tyger. Du syr bara en vanlig söm med overlocken samtidigt som du drar rejält i tyget när du syr, blir jättesnyggt!

Lycka till!

Kram